Miło nam przekazać relację z zakończonego właśnie Summer School on Pollination Ecology, organizowanej przez Helmholtz Centre for Environmental Research oraz German Centre for Integrative Biodiversity Research (iDiv).

Letnie szkoły odbywają się raz na dwa lata w całej Europie. Organizatorzy tegorocznej zwrócili się z prośbą do dr hab. Arkadiusza Nowaka o współorganizowanie Szkoły po raz pierwszy tym razem w Polsce. Zajęcia prowadzili wybitni specjaliści, botanicy, ekolodzy zapylaczy, entomolodzy, m.in. prof. Tiffany Knight (autor pierwszych metaanaliz pokazujących trendy spadkowe w liczbie i różnorodności owadów zapylających), entomolodzy prof. Elisabeth Kuhn i prof. Reinart Feldmann.
Wśród wyłonionych w drodze konkursu uczestników byli doktoranci z Estonii, Indii, Niemiec, Rumuni, Czech i Polski. Cieszymy się, że z UO zakwalifikowały się dwie doktorantki: Magdalena Cielniak i Katarzyna Pochrząst. Pozostałe osoby z naszego kraju to doktoranci z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Toruńskiego i Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie.

Łącznie w Letniej Szkole brało udział 21 uczestników, a z ramienia Katedry Biosystematyki współorganizatorami i zarazem uczestnikami byli dr hab. Arkadiusz Nowak, dr Grzegorz Hebda i dr Miłosz Mazur.
Celem Letniej Szkoły jest zaplanowanie i wykonanie przez uczestników eksperymentu, który pokaże relacje pomiędzy różnorodnością roślin, a różnorodnością owadów zapylających w ekosystemach traworoślowych. Prace terenowe wykonywane były po polskiej i czeskiej stronie Gór Opawskich, a także w rezerwacie „Gipsowa Góra” koło Kietrza.

Zapraszamy do galerii zdjęć

Witryna, którą obecnie przeglądasz, wykorzystuje pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej informacji >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close