hebdaDane teleadresowe

Konsultacje
poniedziałek 12.00 –12.45; ul. Oleska 48 pok. 119
wtorek 11.45 –12.30; ul. Oleska 48 pok. 119

researchgate  gscholar  Autorska strona WWW

Urodzony w 1974 roku w Opolu. Absolwent ochrony środowiska (specjalność biologia) na Uniwersytecie Opolskim. W roku 1997r. obronił pracę magisterską pt. „Awifauna lęgowa Parku Krajobrazowego Góry Opawskie”. W roku 2003 uzyskał tytuł doktora nauk biologicznych w oparciu o rozprawę doktorską przeprowadzoną w Muzeum i Instytucie Zoologii PAN w Warszawie pt. „Znaczenie muraw kserotermicznych na Śląsku Opolskim dla rozprzestrzeniania się Heteroptera na terenie Polski”. Od 1998 roku pracuje na Uniwersytecie Opolskim, początkowo w Zakładzie Biosystematyki, a obecnie jako adiunkt w Centrum Studiów nad Bioróżnorodnością w Katedrze Biosystematyki.

Aktualne zainteresowania naukowe skupiają się na biologii i ekologii ptaków leśnych, szczególnie dziuplaków. Od 2007 roku prowadzi badania w Białowieskim Parku Narodowym. Prowadzi także badania faunistyczno-ekologiczne nad nietoperzami i pluskwiakami różnoskrzydłymi. Współwykonawca planów ochrony rezerwatów przyrody, dwóch parków krajobrazowych, planów zadań ochronnych obszarów Natura 2000 oraz wielu inwentaryzacji gatunków „naturowych” i opracowań eksperckich.

Członek (dawny lub obecny) Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, Polskiego Towarzystwa Entomologicznego, Opolskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk (OTPN), Stowarzyszenia Ochrony Przyrody BIOS, członek Rady Redakcyjnej „Fragmenta Naturae” wydawanego w ramach Opolskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, członek Rady Przedstawicieli krajowego „Porozumienia dla Ochrony Nietoperzy” i Wojewódzkiej Rady Ochrony Przyrody.

Autor ponad 80 oryginalnych publikacji naukowych, w tym w czasopismach o zasięgu światowym: Bird Study, Ornis Fennica, Scandinavian Journal of Forest Research, Acta Ornithologica, Journal of Avian Biology, Polish Journal of Ecology, Genus, Ardea, Journal of Ornithology.

Prowadzone obecnie przedmioty: Ekologia populacji, Ekologia ogólna, Ekologia zwierząt, Monitoring przyrodniczy, Techniki prezentacji danych biologicznych, Metody czynnej ochrony zwierząt,